۲ برادر افغان بعد از قتل سرکارگر خود متواری شدند (یکم دی ۱۴۰۳) مدارس و دانشگاه‌های کدام شهرستان‌های خوزستان فردا (یکشنبه ۲ دی ۱۴۰۳) تعطیل است؟ تصادف کامیون و پراید در جاده فریمان خراسان رضوی چهار مصدوم برجای گذاشت (شنبه یکم دی ۱۴۰۳) کلاس‌های جبرانی تعطیلات تعیین تکلیف شد فوت ۷ سرباز در واژگونی اتوبوس اندیمشک + جزئیات (۱ دی ۱۴۰۳) کشف ۶۲۲ گرم تریاک از معده ۲ قاچاقچی در سبزوار (یکم دی ۱۴۰۳) ۷۰ پرونده تخلف یلدایی در خراسان رضوی گشوده شد زیباترین استوری و پیام‌های تبریک روز مادر ۱۴۰۳ + کلیپ وصول مطالبات ارزی موقوفات آستان قدس با ورود سازمان بازرسی کل کشور تمدید ثبت‌نام کنکور ۱۴۰۴ تا چهارم دی ماه ۱۴۰۳ کاج‌های غرب‌زدگی یا بهانه‌های اندکی نشاط؟ دو هزار و ۶۱۰ مسمومیت با مونوکسیدکربن در فصل پاییز ۱۴۰۳ | فوت ۱۲۹ نفر براثر گازگرفتگی سقوط اتوبوس به دره در لرستان با ۱۰ کشته (یکم آذر ۱۴۰۳) مجازات سقط جنین عمدی چیست؟ شروع زمستان با ترکیب خطرناک آنفلوانزا و آلودگی هوا دایه‌هایی به مهربانی مادر | گزارشی از مرکز بانک شیر مشهد مسئولیت حوادث ناشی از دفاع هنگام سرقت بر عهده کیست؟ تغییر رویکرد گزینش معلمان در آزمون‌های استخدامی هوای کلانشهر‌های کشور از روز یکشنبه (۲ دی ۱۴۰۳) آلوده می‌شود سرویس‌دهی رایگان مترو و اتوبوس های عبوری از حرم مطهر رضوی در سالروز میلاد حضرت زهرا(س) (۲ دی ماه ۱۴۰۳) ردپای باند اتباع خارجی معروف به ببر‌های وحشی در ۳ جنایت افتتاح چند طرح گردشگری در خراسان رضوی با حضور وزیر میراث فرهنگی (یکم دی ۱۴۰۳) گلایه پرستاران شاغل در مراکز تأمین اجتماعی از دستمزد کم در برابر سختی کارشان اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد به ۴ بیمار زندگی دوباره بخشید (یکم دی ۱۴۰۳) افزایش ۳۰ درصدی حجم عملیات برف‌روبی راهداری خراسان رضوی در پاییز ۱۴۰۳ عوارض احتمالیِ کاهش وزن شدید به کمک دارو زلزله ۴.۳ ریشتری گزیک خراسان‌ جنوبی را لرزاند (یکم دی ۱۴۰۳) زلزله‌ای ۴.۶ ریشتری هرمزگان را لرزاند (یکم دی ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان رضوی (شنبه، یکم دی ۱۴۰۳) | افزایش دمای ۳ تا ۵ درجه‌ای در سطح استان از دوشنبه حذف ارز ترجیحی دارو یعنی کاهش اقلام دارویی بیمه شده و فقر درمانی بازنشستگان منشأ بیماری‌های آنفلوانزا و کرونا، ویروسی است و مصرف آنتی‌بیوتیک‌ها کمکی به درمان آن‌ها نمی‌کند
سرخط خبرها

زمان طولانی انتظار در تقاطع‌های شهری مشهد | بی‌نظمی در گردش

  • کد خبر: ۲۹۱۲۵۹
  • ۰۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۳
زمان طولانی انتظار در تقاطع‌های شهری مشهد | بی‌نظمی در گردش
گاه شهروندان با مشکلاتی مانند طولانی بودن زمان انتظار در پشت چراغ قرمز یا ناهماهنگی در زمان‌بندی آنها روبه‌رو می‌شوند که سبب بروز نارضایتی می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در سال‌های اخیر، مدیریت ترافیک شهری با توجه به رشد روزافزون تعداد خودرو‌ها و نیاز به بهبود جریان ترافیکی اهمیت ویژه‌ای پیدا کرده است. یکی از ابزار‌های کلیدی در کنترل جریان ترافیک، چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در تقاطع‌های شهری است. با این حال، گاه شهروندان با مشکلاتی مانند طولانی بودن زمان انتظار در پشت چراغ قرمز یا ناهماهنگی در زمان‌بندی آنها روبه‌رو می‌شوند که سبب بروز نارضایتی می‌شود.

زمان طولانی چراغ قرمز در بولوار خیام

یکی از نمونه‌های این گلایه‌ها، مسئله زمان طولانی چراغ‌های راهنمایی در بولوار خیام است. برخی از شهروندان از این مسئله انتقاد کرده‌اند که زمان انتظار در پشت چراغ قرمز این بولوار به طور غیرمنطقی طولانی است. به‌ویژه در ساعات اوج ترافیک، زمانی که حجم خودرو‌ها بالا می‌رود، این زمان طولانی به یکی از دلایل اصلی بروز ترافیک سنگین تبدیل می‌شود.

یکی از شهروندان با اشاره به این موضوع می‌گوید: بار‌ها در بولوار خیام مشاهده کرده‌ام که چراغ سبز مسیر بسیار کوتاه بوده و بلافاصله به قرمز تغییر می‌کند، در حالی که در دیگر مسیر‌ها خودرو‌ها در مدت طولانی‌تری از چراغ سبز استفاده می‌کنند. این ناهماهنگی نه‌تن‌ها سبب بروز ترافیک سنگین می‌شود، بلکه فشار روانی زیادی را بر رانندگان تحمیل می‌کند.

چگونه زمان چراغ‌های راهنمایی تعیین می‌شود؟

زمان‌بندی چراغ‌های راهنمایی و رانندگی بر اساس چندین فاکتور تعیین می‌شود. در این فرایند عواملی همچون حجم ترافیک در هر مسیر، الگوی تردد خودروها، تعداد خطوط عبور و مسیر‌های پرتردد در نظر گرفته می‌شوند. این داده‌ها به کمک حسگر‌ها و دوربین‌های نصب شده در تقاطع‌ها جمع‌آوری و با سیستم‌های هوشمند تحلیل می‌شوند، سپس زمان چراغ‌ها به‌گونه‌ای تنظیم می‌شود که جریان ترافیک بهینه شده و از بروز ترافیک سنگین جلوگیری کند.

یکی از دلایل اصلی زمان طولانی چراغ‌های راهنمایی در برخی از تقاطع‌ها، الگوی ترافیک سنگین یا حجم بالای خودرو‌ها در آن منطقه است. بولوار خیام یکی از مسیر‌های اصلی شهر است که روزانه حجم زیادی از خودرو‌ها از آن عبور می‌کنند. بنابراین، احتمالا یکی از دلایل اصلی طولانی بودن زمان انتظار در پشت چراغ قرمز این است که حجم ترافیک در این مسیر به نسبت دیگر مسیر‌ها بیشتر است و برای مدیریت بهتر ترافیک، چراغ‌ها به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که جریان عبور‌و‌مرور در دیگر مسیر‌ها نیز کنترل شود.

تفاوت در زمان‌بندی چراغ‌های گردش به چپ

یکی دیگر از مشکلاتی که برخی از شهروندان با آن روبه‌رو هستند، تفاوت در زمان‌بندی چراغ‌های گردش به چپ در تقاطع‌های مختلف است. برای مثال، در تقاطع‌هایی مانند بولوار پیروزی و بولوار بعثت، شهروندان مشاهده کرده‌اند که گردش به چپ به صورت هم‌زمان با جریان مستقیم خودرو‌ها انجام می‌شود، در حالی که در برخی دیگر از تقاطع‌ها، چراغ جداگانه‌ای برای گردش به چپ وجود دارد. این تفاوت در تنظیمات چراغ‌ها سبب شده تا برخی رانندگان دچار سردرگمی شوند. 

یکی از رانندگان با گلایه از این وضعیت می‌گوید: بار‌ها شده است که در تقاطع‌هایی مانند چهارراه ملاصدرا، وقتی می‌خواهم به چپ گردش کنم، متوجه شده‌ام که چراغ جداگانه‌ای برای گردش به چپ وجود دارد، اما برخی رانندگان که از این موضوع اطلاعی ندارند، در مسیر گردش به چپ متوقف می‌شوند و سبب ترافیک در مسیر مستقیم می‌شوند. این موضوع به ویژه در ساعات شلوغی ترافیک مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند.

برای پیگیری پیام‌های مردمی سراغ مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد می‌رویم. علی سمیعی در‌این‌باره توضیح می‌دهد: با توجه به هوشمند بودن تقاطع‌ها و بر اساس میزان حجم عبور خودرو‌ها از روی حسگر‌های حریم تقاطع و میزان بار ترافیکی (بر اساس میزان تشخیص حسگرها) میزان زمان اختصاص داده شده در طول ساعات شبانه‌روز و روز‌های هفته متغیر است.

مدیرعامل سازمان مدیریت و مهندسی شبکه حمل‌و‌نقل شهرداری مشهد می‌گوید: بولوار خیام از میدان سپاد تا سه‌راه خیام دارای هشت تقاطع است که با توجه به موارد اعلام‌شده در میزان زمان‌بندی، تغییر فازبندی، افزایش طول سیکل و فاز‌های تکرارشونده باید گفت که این موارد برپایه حجم ترافیک در طول روز و هفته متغیر است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->